Impresja Nagisy Oshimy
Nagisa Oshima, reżyser japoński, ukazuje w swoich filmach spojrzenie na śmierć, z różnych perspektyw. Częstym motywem jest, u tego reżysera, odniesienie do okresu dzieciństwa. Jego filmy zawierają ponadto erotyzm w znaczeniu kultury wschodu oraz aspekty osobowości przestępczej.
Zdjęcie:
Operator Yoshio Miyajima i Nagisa Oshima na planie filmu „Imperium namiętności”.
Zdjęcie:
Operator Yoshio Miyajima i Nagisa Oshima na planie filmu „Imperium namiętności”.
Aleksander Ledóchowski, Impresja Nagisy Oshimy, Eiko Matsuada, Tatsuya Fuji, Imperium zmysłów, Imperium namiętności, Anatole Dauman, Hubert Niogret, szkic o Oshimie, dzieciństwo, zbrodnia, miłość, śmierć, Słońce jutra, Nagisa Oshima, Dzielnica miłości i nadziei, Okrutne opowieści o młodych, Motyw śmierci, tradycja kultury japońskiej, Yoshio Miyajima, Wiejska ciuciubabka, Shuja Terayama, niesprawiedliwość losowa, niesprawiedliwość społeczna, niesprawiedliwość osobista, bunt przeciw śmierci, Zapiski, zbrodnia, maniakalne akty seksualne, ucieczka, masakra, przemoc seksualna, pornografia artystyczna, kulturowa dezintegracja, Hellmuth Karasek, Andre Pieyre de Mandiargues, sceny erotyczne, Utamaro, Hokusai, Volker Schlöndorff, Ceremonia, Yukio Mishima, Kurosawa, Carlos Saura, Andrzej Wajda, Nei Kawarabata, sztuka umierania
Pozostałe strony
- strona 1 wydanie: 38/1978
- strona 2 wydanie: 38/1978
- strona 3 wydanie: 38/1978
- strona 4 wydanie: 38/1978
- strona 5 wydanie: 38/1978
- strona 6 wydanie: 38/1978
- strona 7 wydanie: 38/1978
- strona 8 wydanie: 38/1978
- strona 9 wydanie: 38/1978
- strona 10 wydanie: 38/1978
- strona 11 wydanie: 38/1978
- strona 12 wydanie: 38/1978
- strona 13 wydanie: 38/1978
- strona 14 wydanie: 38/1978
- strona 15 wydanie: 38/1978
- strona 16 wydanie: 38/1978
- strona 17 wydanie: 38/1978
- strona 18 wydanie: 38/1978
- strona 19 wydanie: 38/1978
- strona 20 wydanie: 38/1978
- strona 21 wydanie: 38/1978
- strona 22 wydanie: 38/1978
- strona 23 wydanie: 38/1978
- strona 24 wydanie: 38/1978