Producenci hollywoodzcy zmieniają opakowanie. O nowym „realizmie” amerykańskim
Jerzy Płażewski bardzo krytycznie wobec produkcji kina amerykańskiego, które coraz mniej interesuje publiczność europejską. O nowym realizmie w filmach z USA, który daje się zauważyć w takich filmach jak: Pocałunek śmierci Hathaway’a, czy Ciemny zaułek Delmera Davisa.
Zdjęcia:
- Kadr z filmu Siła brutalna.
- Jeśli chodzi o sceny morderstw, to Amerykanie celują w „realizmie” – w życiu i filmie.
Zdjęcia:
- Kadr z filmu Siła brutalna.
- Jeśli chodzi o sceny morderstw, to Amerykanie celują w „realizmie” – w życiu i filmie.
Jerzy Płażewski, reportaż, Producenci hollywoodzcy zmieniają opakowanie, O nowym „realizmie” amerykańskim, Erenburg, książka o Hollywood, Mayer, Fox, Zukor, Paramont, kinematografia amerykańska, festiwale filmowe, Wells, Ford, Dmytryk, Richter, włoski neorealizm, dokument społeczny, Ciemny zaułek, Delmer Daves, Pocałunek śmierci, Hathaway, Siła brutalna, Stracony weekend, Paul Muni, Światła wielkiego miasta, Chaplin, Ben Hecht, Brodin, Victor Mature, Richard Windmark, Coleen Gray, Rossellini, Vergano, de Sica, Visconti, zdjęcia plenerowe, unikanie atelier, Rzym, miasto otwarte, pomyłki sądowe, więzienie Sing-Sing
Pozostałe strony
- strona 1 wydanie: 15/1949
- strona 2 wydanie: 15/1949
- strona 3 wydanie: 15/1949
- strona 4 wydanie: 15/1949
- strona 5 wydanie: 15/1949
- strona 6 wydanie: 15/1949
- strona 7 wydanie: 15/1949
- strona 8 wydanie: 15/1949
- strona 9 wydanie: 15/1949
- strona 10 wydanie: 15/1949
- strona 11 wydanie: 15/1949
- strona 12 wydanie: 15/1949
- strona 13 wydanie: 15/1949
- strona 14 wydanie: 15/1949
- strona 15 wydanie: 15/1949
- strona 16 wydanie: 15/1949