Obiektyw nieobiektywny
Literatura wpływa na film. To oczywiste. Jednak nie każda powieść daje się łatwo przenieść na ekran. Film pozostaje jednak subiektywny wobec dzieł literackich. Literatura pozytywistyczna poddaje się stosunkowo łatwo przeniesieniu na ekran, mimo innego od oryginału, spojrzenia reżyserów na tamte czasy.
Zdjęcie:
Maria Schell w „Gervaise” René Clémenta.
Zdjęcie:
Maria Schell w „Gervaise” René Clémenta.
Tadeusz Sobolewski, Obiektyw nieobiektywny, Maria Schell, Gervaise, René Clément, Rene Clement, powieść typu naturalistycznego, powieść pozytywistyczna, fantasmagoria, Lalka, Has, Ziemia obiecana, Wajda, Stefan Bratkowski, zwycięski typ polskiego kapitalisty, Comte, James Mill, Reymont, poprzednicy modernizmu, Ignacy Matuszewski, Wajda, świat bez kultury, efekt stężonego koszmaru, Karol Wiktor Zawodziński, Stulecie trzech pisarzy, Orzeszkowa, Prus, Sienkiewicz, Ignacy Matuszewski, miano realisty, wizjonerstwo, karykatura, romantyczne poezjowanie, zapowiedź moderny, Meir Ezofowicz, Anielka, Ogniem i mieczem
Pozostałe strony
- strona 1 wydanie: 46/1978
- strona 2 wydanie: 46/1978
- strona 3 wydanie: 46/1978
- strona 4 wydanie: 46/1978
- strona 5 wydanie: 46/1978
- strona 6 wydanie: 46/1978
- strona 7 wydanie: 46/1978
- strona 8 wydanie: 46/1978
- strona 9 wydanie: 46/1978
- strona 10 wydanie: 46/1978
- strona 11 wydanie: 46/1978
- strona 12 wydanie: 46/1978
- strona 13 wydanie: 46/1978
- strona 14 wydanie: 46/1978
- strona 15 wydanie: 46/1978
- strona 16 wydanie: 46/1978
- strona 17 wydanie: 46/1978
- strona 18 wydanie: 46/1978
- strona 19 wydanie: 46/1978
- strona 20 wydanie: 46/1978
- strona 21 wydanie: 46/1978
- strona 22 wydanie: 46/1978
- strona 23 wydanie: 46/1978
- strona 24 wydanie: 46/1978