Triumfalny pochód zbrodniarek
W filmie amerykańskim pojawiają się coraz częściej kobiety morderczynie, których występki budzą grozę oglądających. Dlaczego powstają takie filmy? Według pewnych opinii, z nieudanych związków reżyserów, producentów, scenarzystów itp., którzy chcą się w ten sposób odegrać.
Zdjęcia:
Joan Crawford i Bruce Bennett w filmie „Mildred Pierce” Michaela Curtiza.
Barbara Stanwyck w „Podwójnym ubezpieczeniu" Billy Wildera.
Zdjęcia:
Joan Crawford i Bruce Bennett w filmie „Mildred Pierce” Michaela Curtiza.
Barbara Stanwyck w „Podwójnym ubezpieczeniu" Billy Wildera.
Janusz Skwara, reportaż, Triumfalny pochód zbrodniarek, kobiety zbrodniarki, kobiety morderczynie, emancypacja kobiet, więzy obyczajowe i moralne, kobiety wyzwolone, Jacques Doniol-Valcroze, Orson Welles, Rita Hayworth, Joseph von Sternberg, Marlena Dietrich, Kasyno Szanghaj, Gene Tiemey, sadomasochizm, rozpacz i nienawiść, Joan Crawford, Bruce Bennett, Mildred Pierce, Michael Curtiz, Barbara Stanwyck, Podwójne ubezpieczenie, Billy Wilder
Pozostałe strony
- strona 1 wydanie: 49/1978
- strona 2 wydanie: 49/1978
- strona 3 wydanie: 49/1978
- strona 4 wydanie: 49/1978
- strona 5 wydanie: 49/1978
- strona 6 wydanie: 49/1978
- strona 7 wydanie: 49/1978
- strona 8 wydanie: 49/1978
- strona 9 wydanie: 49/1978
- strona 10 wydanie: 49/1978
- strona 11 wydanie: 49/1978
- strona 12 wydanie: 49/1978
- strona 13 wydanie: 49/1978
- strona 14 wydanie: 49/1978
- strona 15 wydanie: 49/1978
- strona 16 wydanie: 49/1978
- strona 17 wydanie: 49/1978
- strona 18 wydanie: 49/1978
- strona 19 wydanie: 49/1978
- strona 20 wydanie: 49/1978
- strona 21 wydanie: 49/1978
- strona 22 wydanie: 49/1978
- strona 23 wydanie: 49/1978
- strona 24 wydanie: 49/1978