Nałkowska w stylu retro
O nieudanej, przekraczającej granice, adaptacji powieści Zofii Nałkowskiej „Granica”.
Ciekawie o twórczości Mario Monicelli’ego i jego głębokich filmach.
Zdjęcie:
Alberto Sordi i Vittorio Gassman.
Ciekawie o twórczości Mario Monicelli’ego i jego głębokich filmach.
Zdjęcie:
Alberto Sordi i Vittorio Gassman.
Jerzy Niecikowski, Zbliżenia, Nałkowska w styku retro, Granica, melodramat, problematyka społeczno-polityczna, moralitet, Polska międzywojenna, filmowa Granica, przedwojennej rzeczywistości politycznej, Wielki Gatsby, Leszek Armatys, Drugie życie kina, Kocioł kipiącej fasoli, Mario Monicelli, Wielka wojna, włoski świat filmowy, komedia szachrajsko-złodziejska, Złodzieje i policjanci, Sprawcy nieznani, Vittorio Gassman, Wielka wojna, Alberto Sordi, filmy demistyfikujące, demistyfikacja wojny, Giuseppe Rotunno, Robert Gerardi, rekonstrukcja historyczna, gorzka tragikomedia
Pozostałe strony
- strona 1 wydanie: 10/1978
- strona 2 wydanie: 10/1978
- strona 3 wydanie: 10/1978
- strona 4 wydanie: 10/1978
- strona 5 wydanie: 10/1978
- strona 6 wydanie: 10/1978
- strona 7 wydanie: 10/1978
- strona 8 wydanie: 10/1978
- strona 9 wydanie: 10/1978
- strona 10 wydanie: 10/1978
- strona 11 wydanie: 10/1978
- strona 12 wydanie: 10/1978
- strona 13 wydanie: 10/1978
- strona 14 wydanie: 10/1978
- strona 15 wydanie: 10/1978
- strona 16 wydanie: 10/1978
- strona 17 wydanie: 10/1978
- strona 18 wydanie: 10/1978
- strona 19 wydanie: 10/1978
- strona 20 wydanie: 10/1978
- strona 21 wydanie: 10/1978
- strona 22 wydanie: 10/1978
- strona 23 wydanie: 10/1978
- strona 24 wydanie: 10/1978