Rozważania nad montażem „mozaikowym”
Montażem „mozaikowym” charakteryzuje się kontrastowością, która daje widzowi ”do myślenia”. Jest przeciwieństwem montaży „płynnego”, który zamazuje rzeczywiste różnice i daje w efekcie „łatwostrawną papkę”, bez większych wartości.
Zdjęcie:
Hasior montuje „gotowe" fragmenty rzeczywistości - „Wezwanie”.
Zdjęcie:
Hasior montuje „gotowe" fragmenty rzeczywistości - „Wezwanie”.
Krzysztof Wojciechowski, Jerzy Płażewski, montaż mozaikowy, metoda organiczna, montowanie materiału filmowego, Antyki, samodzielne kojarzenie fragmentów, Bertolt Brecht, Kariera Artura Ui, Sergiusz Eisenstein, ciągłość fabularna, Władysława Hasior, Straszni mieszczanie, Tuwim, Sam na sam, antagonistyczne postawy, kontrastowość, płynny montaż, przemiany ilościowe, Królikiewicz, Czekała, Studio im. Irzykowskiego, Teatr Faktu, We władzy ojca, O naturszczykach, Paradokumentalizm
Pozostałe strony
- strona 1 wydanie: 36/1978
- strona 2 wydanie: 36/1978
- strona 3 wydanie: 36/1978
- strona 4 wydanie: 36/1978
- strona 5 wydanie: 36/1978
- strona 6 wydanie: 36/1978
- strona 7 wydanie: 36/1978
- strona 8 wydanie: 36/1978
- strona 9 wydanie: 36/1978
- strona 10 wydanie: 36/1978
- strona 11 wydanie: 36/1978
- strona 12 wydanie: 36/1978
- strona 13 wydanie: 36/1978
- strona 14 wydanie: 36/1978
- strona 15 wydanie: 36/1978
- strona 16 wydanie: 36/1978
- strona 17 wydanie: 36/1978
- strona 18 wydanie: 36/1978
- strona 19 wydanie: 36/1978
- strona 20 wydanie: 36/1978
- strona 21 wydanie: 36/1978
- strona 22 wydanie: 36/1978
- strona 23 wydanie: 36/1978
- strona 24 wydanie: 36/1978